4021251402 |
Matemàtiques manipulatives a l’'aula |
2019-2020 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
22/10/2019 - 12/12/2019 (15 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Joan Marquès i Casals |
|
av. Vallès, 483 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
Joan Marquès i Casals |
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest taller neix de la necessitat de conèixer l’ús de diferents recursos i materials manipulatius que existeixen en l’actualitat, per tal de potenciar la capacitat mental en l’àmbit matemàtic dels nostres alumnes.
Ens centrarem fonamentalment en tots aquells que potenciïn el càlcul mental i la noció de quantitat. D’altra banda també ens basarem en la utilització i creació de materials manipulatius i visuals per treballar les diferents dimensions del currículum de matemàtiques a infantil i primària.
|
| |
Objectius |
- Conèixer les possibilitats de diferents materials manipulatius que podem tenir a l’abast.
- Utilitzar materials manipulatius i visuals per ensenyar matemàtiques.
- Desenvolupar les diferents dimensions del currículum a partir de propostes competencials a infantil i primària.
- Aplicar a l’aula els coneixements adquirits i analitzar la pràctica docent.
- Elaborar ítems que ens permetin avaluar propostes competencials.
|
| |
Continguts |
A cada sessió, primerament, es presentarà un recull de materials manipulatius graduats per nivell de dificultat (infantil, cicle inicial, cicle mitjà i superior), que tindrà com a objectiu facilitar l’assimilació, per part dels alumnes, dels diferents continguts a treballar.
Posteriorment hi anirà un temps d’anàlisi i temps per a familiaritzar-se amb els diferents materials. Per finalitzar les sessions es posarà en comú les experiències de cada docent.
A més, s’aportarà una part de «teoria» provinent d’articles, videos, etc.
Les dues últimes sessions seran destinades per a elaborar una proposta per introduir algun dels materials presentats al taller a la pràctica docent. Per concloure, a la última sessió es presentaran les evidències recollides per cada mestre i s’analitzarà la pràctica docent valorant-se les dificultats i resultats obtinguts.
El punt de partida seran les experiències d’aula i la pràctica dels docents que participen en els tallers. La feina que es farà serà:
- Analitzar la pròpia pràctica docent (materials manipulatius que cadascú utilitza a l’aula).
- Reflexionar i construir conjuntament propostes de millora
|
| |
Formador/a |
Josep Fernández i Àngels Lòpez
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent recollida a la carpeta de formació.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre)
|
| |
Persones destinatàries |
ACTIVITAT RESTRINGIDA
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|